Stemningsbilled fra Miklenborg Stations store ankomsthal. © Rangersporet.dk

Brugervurdering: 0 / 5

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv

En hjemmeside uden nyheder er ikke særlig interessant - vel?

Jul og nytår er langt overstået, men der ikke sket ret meget på hjemmesiden. Men nu skriver jeg lidt igen. Jeg har foruden en veloverstået eksamen, haft tid til at prøvekøre lidt på min bane. Litra MH har kørt sine indledende omgange, sammen med Litra MY 1142. Så er der brugt meget tid på at få tekniske på plads, med ledningstrækning, test og desværre skift af nogle sporskifter som var blevet 'træge'. Jeg var da overbevist om, at de virkede perfekt da jeg lagde dem - så hvorfor teste?

Jeg har læst rådet tit, og vil også gerne bringe det her. Før du beslutter den endelige sporføring, test de elektriske artikler, mens de stadig er nemme at komme til. Flere signaler og sporskifter i min skyggebanegård, er blevet skiftet i januar. Det er IKKE let at komme til at arbejde, når det næste lag er lagt. Med skade bliver klog, er der nogen siger.

For at aflaste knæ og ryg lidt, jeg er kommet lidt op i årene, har jeg sideløbende arbejdet lidt på layoutet af Miklenborg Øst og Miklenborg Jernbanemuseum. Meget af tiden går med at teste forskellige teknikker af, såsom ballast i forskellige blandinger, for at finde den rette farvekombination. Jeg har testet forskellige sand/grus typer, samt afprøvet Noch's GrasMaster® 2.0 med forskellige typer lim. Jeg har endvidere fået samlet et par huse til byen.

Meget mere om udfaldende af testene i senere artikler.